Dietetyk Maria Ziółkowska

Dietetyk, specjalista żywienia człowieka według medycyny chińskiej i klasycznej oraz jedyna w Polsce certyfikowana terapeutka diety leczącej poprzez jelita GAPS. Jej pacjentami są osoby z różnymi dolegliwościami i chorobami, między innymi chorobami układu pokarmowego, nieswoistymi zapaleniami jelit, układu krążenia, cukrzycą, autoimmunologicznymi, autyzmem, ADHD.

PIERWSZA KONSULTACJA – WYWIAD:

Chcę dokładnie poznać objawy, szukam przyczyn, zwracając uwagę nie tylko na fizyczne dolegliwości, ale również emocje i subiektywne odczucia. Jest to szeroki wywiad zdrowotny. Pytam o oczekiwania i motywacje, analizuję wyniki badań laboratoryjnych, wyciągam wnioski, wspólnie ustalamy priorytety.

KOLEJNA KONSULTACJA – PRZEKAZANIE ZALECEŃ:

Przekazuję opracowane zalecenia żywieniowe i wspólnie z pacjentem je omawiamy, to również czas na wyjaśnianie wszelkich wątpliwości.

KONSULTACJE KONTROLNE:

Następna zwykle po 2 tygodniach od rozpoczęcia terapii, później w zależności od potrzeb. Z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się comiesięczne spotkania. Są one pomocne w utrzymaniu twojej motywacji, wyjaśnieniu wątpliwości, wychwytywaniu błędów i ich korekty, kontroli ponownych wyników badań. Jednym słowem zwiększają skuteczność i skracają czas terapii.

DZIENNIK:

Każdego pacjenta proszę o prowadzenie dziennika, w którym zapisuje co je, jak się czuje, jakie zażywa suplementy lub – jeśli trzeba – jaki ma poziom cukru we krwi czy ciśnienie krwi. Z początku wielu osobom wydaje się, że dziennik jest dla mnie, z czasem pacjenci zauważają, że na jego podstawie sami wychwytuje prawidłowości dotyczące diety i samopoczucia. Często powtarzalność pewnych objawów pozwala wyciągać wnioski dotyczące przyczyn objawów.

Zawsze zaczynam od diety, analizy wyników badań laboratoryjnych, zmian stylu życia, niezbędnej suplementacji. Z czasem zdarza się, że zalecam bardziej szczegółowe badania.

Współpracuję z lekarzami, psychoterapeutą, akupunkturzystą i specjalistą analityki medycznej ponieważ złożone dolegliwości wymagają złożonego podejścia.

Cennik

Pierwsza konsultacja – wywiad oraz konsultacja – przekazanie zaleceń: 180 PLN do 1,5 godziny (dodatkowo 60 PLN na każde następne 30 minut).

Konsultacje kontrolne: 120 PLN do 1 godziny (dodatkowo 60 PLN na każde następne 30 minut).